Jumaat, 28 Januari 2011

puding coklat princess

haha...
act yg tittle tu bukan nama sebenar puding yang aku buat ni.....nama sebenar nya Rich Chocolate Pudding ...

hah...Jumaat 28 January 2011, for the 1st time aku buat puding sendiri tanpa bantuan sape2...
sebab apa aku buat puding? saje jerk....boring dok umah....so aq guna lah bahan2 kek mak aku yang ada kat dapur untuk buat puding.... tapi sebab takut tak jadi....aq hanya buat separuh daripada resipi asal....




seriously memang sedap....walaupun aku ada tukar sikit dari resepi asal....

n sebagai langkah nak senang....aq guna chocolate mold punye acuan.....lagi pun senang tak payah nak potong2 lagi.....cuma mase tuang dalam acuan tu jerk lh....comot...ngehehe...

biase lah saya budak baru belajar.....hahah....




nak rase??? haha....sory...dah abislah.....pagi aq buat....petang dah abis....tak pe korang pun boleh buat sendiri....

yang aku buat hanyalah separuh dari resepi yang kat bawah ni...hehe...



Bahan-bahan
1/2 cawan serbuk koko
1 cawan gula
1/2 cawan susu tepung
1/2 sudu teh garam
4 1/4 cawan air
4 sudu besar tepung jagung
1/2 sudu teh esen vanilla
3 sudu besar butter ( saya letak 2 sudu besar je)
1 paket serbuk agar2 (10-11gm)

Cara-cara

1. Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu hingga mendidih.
2. Masukkan butter, kacau hingga pekat.
3. Angkat dan masukkan kedalam loyang atau acuan yg disukai.
* psssttt! ..untuk puding ni n puding2 lain, kalu nak senang keluarkan bila dah beku, basahkan dulu acuan sebelum memasukkan puding..bila dah beku, insyaAllah senang nak keluarkan



n resepi ni aq dapat dari sini

k selamat mencuba...
bubbye....



love
awin

2 ulasan:

Artzlizan berkata...

nampak sgt sedap...

cutegurlzz93 berkata...

mmg sedap sgt2....
u should try...
hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...