Ahad, 26 Jun 2011

Pidato Umum - Pilihanraya JPP KMJ

Salam,



25 Jun 2011 adalah tarikh penting di Kolej Matrikulasi Johor (KMJ) dimana pada tarikh berkenaan diadakan pilihanraya Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP).



ngehehe....poyo jap...haha...




sebelum pilihanraya mestilah kena ada pidato umum kan...pidato umum tu diadakan sehari sebelum pilihanraya (24 Jun)....disebabkan aku menyertai AJK Suruhanjaya Pilihanraya Kolej (SPRK) so dua hari tu adalah hari yang busy untuk aku dan AJK SPRK yang lain....







aku bertugas dekat Dewan Kuliah Kecil 3 (DKK3) pada 2 hari tu...dekat situ aku handle pelajar dan calon bagi jurusan Sains-Modul3, bagi Modul 3, kerusi yang dipertandingkan hanya 3 dan calon yang turut serta ada 5 orang....ok lah....tak de lah ramai sangat nak handle kan...hehe... setiap tempat ada ketua dia...yang pasti aku bukan ketuanya sebab aku hanya AJK biasa bawah AJK Disiplin....hehe....





masa pidato umum tu, pelajar yang datang tengok pidato umum dekat DKK3 tak ramai pun... pelajar paling ramai datang pidato umum jurusan Sains-Modul 2 (hehe....modul aq tu) dekat DKK2....aq sambil2 jaga DKK3, curi2 escape tengok dekat DKK2 sbb nak jugak tau calon2 yang boleh aku undi kan....hehe...





ops....sebelum tu, lupa nak bagi tau, pidato umum ni start pukul 4.30 sampai habis semua calon berpidato....nasib lah...kalau tempat tu ramai calon, lambat lah habis....kalau sikit calon, cepat sikit...hehe...




Calon-calon JPP Modul 3




Pelajar Modul 3


Calon-calon JPP Modul 2





Pidato Umum Modul 3




Macam-macam gaya dapat dilihat dari calon yang bertanding, ada yang berpidato siap pakai blazer, ada yang mengutarakan macam2 menifesto, ada yang pandai bercakap, ada yang kurang pandai bercakap depan orang ramai, ada yang berpidato melalui rakaman video (orangnya tak datang sebab ikut lawatan), ada yang siap buat slide untuk pidato diorang....macam2 lagi lah...



habis pidato, kerja ajk SPRK pun tak habis lagi.....lepas tu kena kemas meja untuk dijadikan pusat mengundi esok harinya.... tak habis dekat situ, malam pun sambung kemas lagi....huhu...



k ur....

penat nak cite detail sangat.....


jap lagi sambung masa hari mengundi plak....

hehe..

bubbye...






love

awin

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...